Kako pripremiti ili kondicionirati inox elektrode za HHO generator?
Prvo je pitanje zašto bismo se uopće time zamarali? Odgovor je vrlo jednostavan: zato što na taj način povećavamo efikasnost samog HHO generatora.Veća efikasnost znači da ćemo sa manjom strujom, odnosno manjom snagom, uz nižu temperaturu, postići veću proizvodnju plina. Ako samo izrežete i ugradite inox (SS 316L) elektrode bez prethodne pripreme, može se dogoditi da dobijete vrlo malu ili nikakvu proizvodnju smjese vodika i kisika. Umjesto toga, ako pojačate struju, dobit ćete proizvodnju vodene pare uz pretjerano zagrijavanje HHO generatora.
Ono što želimo postići je smanjivanje električnog otpora samih elektroda. Idemo sada na postupak pripreme kako ga je opisao Bob Boys. Moguće je pronaći brži ili lakši postupak za kondicioniranje elektroda, ali na tome treba još puno raditi. Do tada, preporučujem da koristite ono što je u praksi provjereno, a to je ovaj postupak.
2. Nakon toga, elektrode osušite, a zatim izgrebite njihovu površinu s jedne i druge strane. To se radi grubim brusnim papirom tako da ga omotate oko odgovarajuće dašćice i povlačite preko inox ploče uzduž uvijek u istom smjeru. Nakon toga izgrebite ih poprijeko, također, uvijek u istom smjeru. Pogledajte ilustraciju na desnoj strani. Rezultat ovog postupka je da će se povećati površina elektoda, a mjehurići plina će se lakše odvajati od njih.
3. Nakon grebanja, potrebno je otkloniti nastale strugotine, a to se radi pranjem u destiliranoj vodi. Nipošto ne koristite vodu iz slavine, jer sadrži klor koji je nepoželjan u elektrolizi. Sada imate čiste elekrode od kojih možete sastaviti HHO generator.
4.Ne, niste gotovi. Sada tek počinje postupak kondicioniranja. Zapravo, ne još. Najprije ide još jedno čišćenje. Možda se pitate od čega? Površina elektroda puna je željeza i kroma kojeg treba odstraniti. To se radi tako da generator napunite elektrolitom koji se sastoji od 900g destilirane vode i 100g natrijeve lužine NaOH. Prema riječima Bob Boysa, ovo se ne može uraditi kalijevom lužinom KOH. Pustite maksimalnu struju kroz generator i neka radi. Radite u dobro ventiliranom prostoru, jer će se početi stvarati vodik i kisik.Ovdje je važno da postignete temperaturu od barem 60°C. Nakon nekoliko sati rada isključite generator i promijenite elektrolit. Stari elektrolit koji je pun metalnih čestica možete filtrirati kroz filter papir i ponovo koristiti. Ovaj postupak treba ponavljati sve dok elektrode ne prestanu ispuštati čestice metala. To može potrajati i nekoliko dana.
5. Na kraju, rastavite generator i elektrode isperite čistom destiliranom vodom.
6. Ponovo sastavite generator i napunite ga istim elektrolitom. Uključite ga i ostavite da sat vremena radi sa smanjenom strujom (max 5A). Isključite ga na 15 minuta, a zatim ponovo uključite na sat vremena. Ovo ponavljajte nekoliko dana i postepeno povećavajte struju. Kao razultat ovog postupka, na elektrodama bi se trebao formirati sloj metalnih oksida koji povećavaju električnu vodljivost elektroda.
Tek kada ste sve to uradili, ugradite generator u vozilo i dodajte odgovarajući elektrolit. To može biti natrijeva ili kalijeva lužina, a koncentracija neka bude takva da struja ne prelazi granicu dozvoljene vrijednosti. Za osobni automobil to je oko 20A. Dok je generator i elektrolit hladan struja može pasti i na 10A.
To je sve što je potrebno za kondicioniranje. Ako saznate za neki brži ili kraći postupak, molim vas da mi javite.
Tekst preuzet sa stranice http://www.mojautonavodu.com/kondicioniranje_elektroda.html
Nema komentara:
Objavi komentar